• TITEM Men's collection

"Ez nem egy munkahely, ez már életstílus"

Frissítve: 2020. nov 3.

- interjú Kujbus Éva üzletvezetővel, mindenki Évijével

Riporter (továbbiakban "R."): 7 napból 6 napon vagytok nyitva reggeltől kora estig. Hosszú, fárasztó napjaid lehetnek egy-egy szezon alatt, egy új kollekció bemutatásával.


1. Mi az első dolgod mikor bemész az üzletbe?

Évi (továbbiakban "É."): Az első dolgom az, hogy főzök egy jó erős kávét. Így indítok mindig, rá kell hangolódni a napra. Nyitás előtt 30 perccel szoktam érkezni azért, mire kinyílik az ajtó már tudjak koncentrálni az adott feladatokra. Ez független attól, hogy vásárlóval vagy partnerrel beszélünk. Valamint bekapcsolom a számítógépet is.

R.: Korábban Debrecenben dolgoztál, jelenleg a budapesti üzlet vezetője vagy. A cégnél 23 éve dolgozol.


2. Mi tart itt téged? Mi motivál a ruhaiparral, az öltönyökkel kapcsolatban?

É.: Összetett a kérdés. Én már nem úgy jövök be ide, hogy ez egy munkahely, ez már életstílus. Az embereket kiszolgálni mindig kihívás, hiszen nem tudjuk előre, hogy mit hoz az adott nap. Ugyanis ha hozzánk betér valaki, mi nem mindenáron eladni szeretnénk, elmondjuk neki, hogy mire figyeljen, ellátjuk tanácsokkal, ha egy másik üzletbe is megy, ne essen bele tömeges hibákba, mert sajnos az üzletek nagy része csak azt akarja eladni, ami készleten van.

R.: 3. Van olyan, hogy külön téged keresnek a vásárlók?

É.: Igen, a hosszú évek során egy emberrel többször találkozom, és ha korábban már nálam vásárolt s elégedett, akkor nyilván engem fog keresni. Én régen sportoltam, mindig is csapatjátékos voltam, szeretem magamat körülvenni emberekkel, és nem megváltoztatni őket, hanem amit ők hozzá tudnak tenni, azt belevonni a munkába. Szeretem a dinamizmust, az ötleteket pedig nem eldobni, hanem beszélni róluk, mert lehet, találunk azokban fantáziát, és 95%-ban az az én személyes reakcióm, hogy akkor próbáljuk ki.

R.: 4. Hogy néz ki egy napod? Milyen feladatköröket látsz el? Eladó, vezető, tanácsadó, irodai munkás, arculattervező?

É.: A munkaköröm (nevet) elég széles; az üzletvezetőtől a takarítóig, nincs különbség. Szét lehet bontani, de ha porszívózni kell, porszívózok, ha ki kell menni és helyt állni, akkor az van. Egy nap az érdekes, mert jó múltkorában elgondolkodtam, hogy egy napot fel fogok írni nyitástól zárásig, hogy mivel mennyi időt töltök, és hogy is áll össze. Érdekességképpen meg fogom csinálni, de a háttérmunka általában tolódik és ezért van az, hogy nyitás előtt és esetleg zárás után is bent vagyok, mert mindig az adott feladat a megoldandó. Mindig a vevő az első. Neki nem mutathatjuk azt, hogy bent káosz van.

R.:Vásárlók írták rólad a következő mondatokat:

A végtermék fantasztikusan sikerült! Köszönöm Titem! Köszönöm Kujbus Éva!
Nagyon szėp öltönyök vannak, kedvező áron, de amit leginkább kiemelnėk Ėva segìtőkėszsėge, profizmusa ės nem utolsó sorban kedvessėge.
Az eladók kedvesek, a vezető profibb, mint egy sztájliszt.

R.: 5. Mit gondolsz ezekről a véleményekről? Inspirálnak téged?

É.: Abszoulút. Ez egy olyan szakma, amit tanulni nem lehet. Ezt mindig az élet írja. Minden ember egyedi, akik úgy érkeznek be ide hozzánk, hogy ajánlottak minket, vagy érdekességképpen látogat be.

R.: 6. A férfiaknak van előre elképzelésük?

É.: A férfiak többsége megérkezik egy problémával; eleve a vásárlás, kiveri a víz őket, az meg, hogy öltöny, pláne. Majd jön a másik; általában kevesen érkeznek egyedül, és a kísérő nem biztos, hogy azt látja, amit mi. Mit értek ezalatt? Van egy úriember, aki nem feltétlen divatlapból jött, tehát nem egy konfekció alkat. Lehet, hogy ő tudja, hogy nem az, de a kísérő szemében van egy kép, hogy a párja/fia/rokona/ismerőse egy divatlapból lépett ki. Nekünk vannak korlátaink, így mi az adott testalkatra tudunk készíteni ruhát. Változik a világ, sokan végeznek ülőmunkát, erősebb lett a fenék, szélesebb a comb, keskenyebb a váll. Megmutatjuk neki, hogy nem fér bele a konfekcióba, és a legkedvezőbb megoldást kínáljuk számára.

R.: 7. Mitől jó egy öltöny?

É.: Egy öltöny akkor jó, amikor az ember jól érzi benne magát. A komfort a legfontosabb. Lehet itt különböző szabásokról és anyagokról beszélni, de vissza kell adnia azt az életérzést, ha felveszem az öltönyt, hogy az igenis tartást ad, és bárhol meg tudok benne jelenni.

R.: 8. Mi a célod a cégnél? Mit szeretnél megvalósítani akár dizájn, számok, rendezvények tekintetében?

É.: Amikor a céghez kerültem, a cég vezetőjének volt egy elég érdekes mondata, amit fiatalon nem értettem, mostmár igen; "Innen fogsz nyugdíjba menni!" Majdnem húsz évesen ezen jót mosolyogtam, mostmár annyira nem mosolygok rajta, mert érzem a mondat súlyát. Cél az mindig van. Én várom az újdonságot, a fellendülést. Ehhez millió dolgot kell tenni, és erre meg kell találni az embereket, akikkel előrébb tudunk jutni. A fejlődés a legfontosabb, illetve saját magunk képzése, és nézzük azt, hogy a világ merre halad. Sosem jó, ha beállunk a sorba. Kevés az, hogy nyitott szemmel járunk, mindig egy lépéssel mások előtt kell lennünk.

Készítette: Márkó Fülöp Viktor

2020.10.26.